2008. április 24., csütörtök

Felfedezem az Eclipse-et

Pár éve, mikor elkezdtem Javát tanulni, az iskolában JBuilder-t használtunk. Aztán kiderült, hogy ez ugyan jó a kezdetekhez, de az ingyenes változat igen fapados. Van viszont két másik IDE: a Netbeans és az Eclipse. No most melyiket szeressem? Kezdőknek a Netbeans-t javasolták tapasztaltabbak, ugyanakkor az álláshirdetésekben - ha már meg van jelölve fejlesztői környezet - mindig Eclipse szerepelt. Akkoriban nem árasztották el a netet a kezdőknek szóló információk, úgyhogy több nekifutás után rájöttem, hogy jó lesz nekem a Netbeans - végülis kezdő vagyok :)
Aztán az élet úgy hozta, hogy nem lett belőlem igazi profi programozó, viszont az utóbbi időben szoftvert honosítok, alkalmasint éppen Eclipse-et. A programozás megmaradt hobbinak, amire kevés időm van, de még mindig vonz, legalábbis annál jobban, hogy lezárjam életemnek eme fejezetét, mint egy ígéretes, ám hamvába hullt kísérletet. Továbbra is lelkesen olvasgatom a javaforum.hu-t, és ha nem is ebből fogok élni, szeretném megcsinálni az ottani támogatókkal kisfiam iskolájának a tervezett 21. századi kommunikációs felületet.
Az Eclipse-nek igen korlátozott a magyar nyelvű irodalma. Pedig egy korábbi változathoz (3.2.1) van magyar nyelvű felület is (erről egy kicsit később).
Mivel eddig átlag évente egyszer nekifutottam már az Eclipse-nek, gondoltam most megörökítem, hogy ha mégse lesz túl hosszú ez a lelkesedés, akkor legalább ne kelljen újra kitalálni minden alkalommal, hogy mit és hogyan kellett beállítani. És talán másnak is hasznos lehet...

Nincsenek megjegyzések: